Mαθητικές εργασίες 2022-2023Α τάξηΔιδακτικές προτάσειςΕυρωπαϊκά προγράμματα

Διαθεματικό Μάθημα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γεωγραφίας

Στα πλαίσια εφαρμογής καλών πρακτικών που αντλήθηκαν από την συνεργασία του σχολείου μας με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία μέσω του προγράμματος Erasmus+, πραγματοποιηθήκε την Παρασκευή 16/2/2024, διαθεματικό μάθημα ανάμεσα στην Γεωγραφία και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην Α Γυμνασίου με συνεργασία των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων μαθημάτων.

Οι μαθητές έμαθαν πως παίρνουν οι πόλεις και τα χωριά της Ελλάδας τα ονόματά τους με παρουσίαση των διδασκόντων χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα πραγματικά παραδείγματα, όπως την Αθήνα. Για τις παρουσιάσεις χρησιμοποιήθηκαν πλατφόρμες παραγωγής παρουσιάσεων με τεχνητή νοημοσύνη όπως το Pictory και το Lumen5.

Στην συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να γράψουν από μια φανταστική ιστορία για την προέλευση του ονόματος μιας πόλης ή χωριού. Τους ανατέθηκαν η Δράμα, το Μεσολόγγι, η Χαλκίδα, η Χρυσούπολη και η Λεκάνη (Καβάλας). Οι ομάδες ετοιμασαν μια παρουσίαση για την πόλη που είχαν αναλάβει και την παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. Οι μαθητές ψηφισαν ότι η καλύτερη ιστορία ήταν της Χρυσούπολης.

Στην συνέχεια παρουσιάστηκε στους μαθητές η πραγματική προέλευση των ονομάτων αυτών των περιοχών, που φυσικά σε κάποιες περιπτώσεις ήταν διαφορετική από αυτήν που φαντάστηκαν οι μαθητές (Χρυσούπολη, Δράμα και Μεσολόγγι) ενώ σε άλλες ήταν σωστή (Χαλκίδα και Λεκάνη)

Η καλύτερη ιστορία μετατράπηκε σε video με την πλατφόρμα Canva.

Chrysoupoli by Βασίλης Γεωργιάδης

Ακολούθησε Ανατροφοδότηση και Αξιολόγηση

1. ✏️ Φαίνεται ότι η πιο δύσκολη εργασία για τους συμμετέχοντες ήταν η δημιουργία μιας υποθετικής ή φανταστικής ιστορίας για την προέλευση των ονομάτων. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει διαφοροποίηση στις ικανότητες δημιουργικής σκέψης εντός της ομάδας.

2. 👀 Σε γενικές γραμμές, οι συμμετέχοντες θεώρησαν ότι οι δραστηριότητες ήταν επωφελείς για τη μάθηση σχετικά με την προέλευση των ονομάτων των περιοχών και απόλαυσαν την εμπειρία.

3. 📚 Όλοι οι συμμετέχοντες φαίνεται να συμφωνούν ότι μπόρεσαν να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν από τα μαθήματα Γεωγραφίας και Γλώσσας. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει αποτελεσματική διεπιστημονική μάθηση.

1. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν ότι η μάθηση σχετικά με την προέλευση των ονομάτων των περιοχών ήταν χρήσιμη, οι περισσότερες απαντήσεις ήταν θετικές.

2. Η δημιουργία μιας πιθανής/μυθοπλαστικής ιστορίας για την προέλευση των ονομάτων ήταν μια μέτρια πρόκληση.

1️⃣ Ανωμαλία 1: Φαίνεται να υπάρχει μια σταθερή προτίμηση για τις απαντήσεις “ναι” . Αυτό μπορεί να υποδηλώνει μια σημαντική θετική προκατάληψη στα δεδομένα.

2️⃣ Ανωμαλία 2: Η ερώτηση 5 (“Χρησιμποποιήσατε δεξιότητες που έχετε αποκτήσει ήδη. …”) έλαβε αισθητά περισσότερες απαντήσεις “Όχι” (4) σε σύγκριση με τις άλλες ερωτήσεις, γεγονός που αποτελεί εξαίρεση σε αυτό το σύνολο δεδομένων.

3️⃣ Ανωμαλία 3: Βλέπουμε επίσης τέσσερις περιπτώσεις μηδενικών απαντήσεων “Όχι” , που δείχνουν ακραίες κλίσεις σε αυτό το σύνολο δεδομένων. Αυτό μπορεί να είναι ενδεικτικό της μεροληψίας των απαντήσεων ή των εξαιρετικά θετικών πτυχών του προγράμματος.

1. 🎯 Ο συνδυασμός “Βιολογία-Γλώσσα” φαίνεται να είναι ο πιο δημοφιλής, υποδηλώνοντας το ενδιαφέρον για διεπιστημονικές σπουδές που περιλαμβάνουν Βιολογία και Γλώσσα. 🧫📚

2. 🔬Παρά τη σημασία των θεμάτων STEM, οι συνδυασμοί που περιλαμβάνουν Μαθηματικά προτιμώνται λιγότερο, υποδηλώνοντας πιθανές δυσκολίες προσέλκυσης μαθητών σε αυτούς τους τομείς.

3. 🔄 Μια ποικιλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων εξετάζεται για αντιστοίχιση, γεγονός που υποδηλώνει μια ευέλικτη και ανοιχτόμυαλη προσέγγιση στη διεπιστημονική μάθηση. 🚀

1. Τα μαθήματα που συνδυάζονται συχνότερα είναι “Βιολογία-Γλώσσα”, ακολουθούμενα από “Φυσική-Βιολογία”.

2. Οι συνδυασμοί ‘Ιστορία-Γερμανικά’, ‘Οικιακή Οικονομία-Γλώσσα’, ‘Μαθηματικά-Βιολογία’ και πέντε άλλοι συνδυασμοί ήταν λιγότερο δημοφιλείς.

3. ‘Γυμναστική-Ιστορία’ και ‘Μαθηματικά-Φυσική’ συνδυάστηκαν εξίσου, υποδηλώνοντας ένα ισορροπημένο ενδιαφέρον.

1. 📈💡 Το ζεύγος θεμάτων με τη μεγαλύτερη συχνότητα είναι το “Βιολογία-Γλώσσα” με αριθμό 5. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει ένα έντονο ενδιαφέρον για το συνδυασμό των θετικών επιστημών και των γλωσσικών σπουδών.

2. 🧩🤔 Υπάρχει ένας ενδιαφέρων συνδυασμός “Μουσική-Οδύσσεια” που ξεχωρίζει από τα συνήθη ζεύγη θεμάτων – μια διασταύρωση των τεχνών και της λογοτεχνίας, ίσως;

3. ℹ️🧐 Υπάρχει προτίμηση (αριθμός: 3) για το “Γυμναστική-Ιστορία” που φαίνονται αντισυμβατικά, υποδηλώνοντας ενδιαφέρον για ποικίλες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις.

Υπεύθυνοι: Κοτσίφη Μαρία, Γεωργιάδης Βασίλης