Α τάξηΔιδακτικές προτάσειςΕυρωπαϊκά προγράμματα

Διαθεματικό έργο

Μπορούν η Βιολογία , η Οικιακή Οικονομία και τα Μαθηματικά να βρουν ένα κοινό “τόπο εργασίας” με στόχο την καινοτομία στη μάθηση;

Για να διερευνήσουμε την απάντηση στο ερώτημα αυτό, σχεδιάσαμε  ένα διαθεματικό έργο 6 διδακτικών ωρών και προσκαλέσαμε του μαθητές και τις μαθήτριες του Α1  και του Α2 να μας ακολουθήσουν. Ασφαλώς δεν είναι η πρώτη φορά που στο σχολείο μας εκπαιδευτικοί διαφορετικών αντικειμένων συνεργάζονται στην τάξη, όμως ήταν η πρώτη φορά που αυτό έγινε με εφαρμογή της μεθοδολογίας και των πρακτικών  της “Μάθησης με βάση το έργο” (PBL: Project Based Learning) .

Ήταν μία πολύ χρήσιμη εμπειρία για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, και μας έδωσε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε νέες τεχνικές και να εξάγουμε  πολύτιμα συμπεράσματα. Τα βασικά χαρακτηριστικά της μεθόδου αφορούν την Δημοκρατία μέσα στην τάξη, τον σχεδιασμό και τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών πριν το μάθημα, τις πρωτοβουλίες και τις επιλογές των μαθητών κατά την διάρκεια του μαθήματος. Τελικός στόχος, βέβαια, πάντα παραμένει η υποστήριξη της μάθησης.

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μία εικόνα της πορείας που ακολουθήσαμε.

Μάθηση με βάση το έργο