foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Καλώς ορίσατε στον δικτυακό τόπο του 6ου Γυμνασίου Καβάλας. Σκοπός της ιστοσελίδας είναι η ενημέρωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας,η προβολή των δραστηριοτήτων του σχολείου μας και το άνοιγμα της σχολικής μονάδας στον έξω κόσμο με το βλέμμα πάντα στραμμένο στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και διδακτικού μας έργου.

6ο Γυμνάσιο Καβάλας

Χώρος μάθησης, έμπνευσης και δημιουργίας

Επισκέψεις-Εκδρομές

Εκπαιδευτικό υλικό

Διαγωνισμοί-Βραβεία

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 20 επισκέπτες και κανένα μέλος

Στατιστικά

Επισκέπτες
3
Άρθρα
230
Εμφανίσεις Άρθρων
32341

Σύνδεση

Γνωμικά

Το κανάλι μας στο you tube

 

https://www.youtube.com/channel/UCDjxpF8axOzzag98324PIZQ

Μαθητικό ραδιόφωνο

 

  • Τελευταία ενημέρωσηΔευτέρα 18 Σεπτέμβριος 2017, 22:42:18.

Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας οι μαθητές του Β4 και Β5 μελέτησαν απόσπάσματα από το βιβλίο του Ν. Θέμελη "Η συμφωνία των ονείρων" και εργαζόμενοι σε ομάδες εκπόνησαν εργασίες (ημερολογιακή καταγραφή, επιστολή, άρθρο), σκιαγραφώντας τις  γυναικείες μορφές της Νίκης και της Μαρίας και συγκρίνοντας τις γυναίκες της δεκαετίας του 1950 με τις γυναίκες σήμερα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Α. Γερακίνη

 

Ομάδα: Μαχητές

Αγαπημένη μου Νίκη,

Σου στέλνω αυτό το γράμμα για να σου μιλήσω για τα προβλήματα μου και τη στεναχώρια μου. Ξέρω ότι αντιμετωπίζουμε και οι δυο δύσκολες καταστάσεις στο οικογενειακό μας περιβάλλον.

Ο άνδρας μου με έχει παραμελημένη και η πεθερά μου μου φέρεται απαίσια, το μόνο μου στήριγμα είναι η μικρή μου κόρη, Ανθούλα. Νιώθω αποκλεισμένη από την ίδια μου την οικογένεια, οικονομικά εξαρτημένη και ταλαιπωρημένη από τις συνεχείς κακουχίες. Ο γιος μου έχει ακολουθήσει τον πατέρα του και με έχει εγκαταλείψει.

Λυπάμαι για τη συμφορά που σε βρήκε, μακάρι να ήμουν κοντά σου και να μπορούσα να σου συμπαρασταθώ. Γνωρίζω ότι περνάς κι εσύ δύσκολες καταστάσεις αλλά είσαι δυναμική γυναίκα και μπορείς να κοιτάξεις κατάματα τον γιο σου και τον εαυτό σου.

Ελπίζω να βελτιωθεί η κατάσταση μας και να αλλάξουμε αυτές τις συνθήκες για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ζήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον.

Σου εύχομαι τα καλύτερα

Μαρία

Διαβάστε περισσότερα: Η θέση της γυναίκας άλλοτε και τώρα

Ζωγραφιές και ημερολογιακές σελίδες του μικρού πρίγκπιπα που κατεβαίνει στη Γη  και καταγράφει αυτά που βλέπει από μαθητές του Β5.

Ημερολόγιο μου,

Σήμερα επισκέφτηκα την πλανήτη Γη. Τι να σου λέω και τι να καταλάβεις; Καμιά σχέση με τον δικό μου πλανήτη. Εδώ υπάρχουν πολλοί άνθρωποι και έχουν κάτι παράξενα οχήματα για να μεταφέρονται. Όταν τα είδα, σκέφτηκα αν αυτοί θα μπορούσαν να ζήσουν στον δικό μου κόσμο. Μόλις συνάντησα έναν από αυτούς, του μίλησα και εκείνος μου απάντησε: δεν διαφέραμε πολύ αλλά στη συνέχεια άρχισε να γελάει και μου είπε κάτι για καρναβάλια. Δεν κατάλαβα τι μου είπε αλλά εκείνη τη στιγμή ένιωσα αμήχανα και ντροπιασμένα. Συνέχισα όμως και πήγα να ανακαλύψω και τις υπόλοιπες περιοχές. Καθώς έβλεπα τα τοπία και τους ανθρώπους, μου άρεσαν όλα αυτά και σκέφτηκα πως θα ήταν ωραία να έμενα στη γη. Θα μάθαινα καινούρια πράγματα και θα περνούσα το ίδιο καλά, όμως θυμήθηκα ότι στη ζωή μου υπάρχει και το τριαντάφυλλο. Σκέφτηκα πως ίσως να θέλει να έρθει εδώ, θα το είχα κοντά μου στο καινούριο μου σπίτι αλλά αν μου το έπαιρναν, αν ζήλευαν, αν καταλάβαιναν πως το δικό μου τριαντάφυλλο είναι ξεχωριστό, εγώ τι θα έκανα, δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτό. Αυτά είχα να σου γράψω, πέρασε η ώρα! Πάω να κοιμηθώ γιατί αύριο λέω να ξαναπάω στη Γη. Δεν νομίζω να φύγω από τον πλανήτη μου, ίσως να κάνω κάποια αλλαγή. Λοιπόν, κλείνω, τα λέμε αύριο! Καλό βράδυ!

Φ.Π.

DSCN2287

 

Διαβάστε περισσότερα: Εργασίες δημιουργικής γραφής-Μικρός πρίγκιπας

Οι πρώτες μας εργασίες με το Β5 για το "Γλυκό του κουταλιού" του Κ.Χαραλαμπίδη.

Ιδεοθύελλα για τον τίτλο του ποιήματος και τι περιμένουν για το περιεχόμενο του, συναισθήματα για το βίντεο που παρακολούθησαν για τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και τα τραγούδια που άκουσαν, το λεξιλόγιο του πρόσφυγα, διαφορά ανάμεσα στον πρόσφυγα και τον μετανάστη. Συνεχίζουμε.....

  Γλυκό του κουταλιού1

Διαβάστε περισσότερα: Γλυκό του κουταλιού, Κ.Χαραλαμπίδης

Παιχνίδι « Μάλλινη σκέψη»

Πρόταση για το μάθημα «Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο» και φυσικά για όποιο μάθημα ή πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων ασχολείται με προβλήματα περιβαλλοντικά ή γενικότερα του σύγχρονου κόσμου.

Υλικά: 10 κουβαράκια από μαλλί ή νήμα

10 χαρτιά Α4

Ψαλιδάκια (καλό είναι να υπάρχουν 10)

Χαρτοταινία ή σελοτέιπ

Περιγραφή:

Προετοιμασία:

  • Ζητούμε από τους μαθητές μας να φέρουν κουβαράκια ή τα φέρνουμε εμείς
  • Ετοιμάζουμε πρώτα τις 10 ταμπελίτσες: Γράφουμε με μεγάλα γράμματα σε κάθε μία ένα πρόβλημα (ή θέμα) με μαρκαδόρο π.χ. απορρίμματα, υπερκατανάλωση- απληστία (κέρδος), τρύπα του όζοντος, φαινόμενο του θερμοκηπίου, κλιματολογικές αλλαγές, καταστροφή των δασών- ερημοποίηση, εξάντληση των φυσικών πόρων, εξαφάνιση των ειδών (μείωση της βιοποικιλότητας), πόλεμος, φτώχεια.

Διαβάστε περισσότερα: Μάλλινη σκέψη

Δίνω το "δώρο" μου, δίνω κάτι από τον εαυτό μου.

Γ Γυμνασίου

Μελαδιανού Σμαράγδα, ΠΕ02

20170118 092044

 

 

Διαβάστε περισσότερα: Δίνω το "δώρο" μου, δίνω κάτι από τον εαυτό μου

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καψαλιάρη Ελένη

 

Δραστηριότητα που μας πρότεινε η θεταρική ομάδα του Μικρού Βορρά κατά τη διάρκεια ενός εξαιρετικού βιωματικού σεμιναρίου που παρακολουθήσαμε στην Καβάλα. 12

Ο Μενέλαος ξένος στην Αίγυπτο αλλά και ναυαγός προσπαθεί να ζητήσει βοήθεια.

Συναντά πρώτα από όλους μια γερόντισσα η οποία δεν εμφανίζεται αρχικά ιδιαίτερα πρόθυμη να βοηθήσει.Όμως ο Μενέλαος διεκδικεί τη βοήθεια που δικαιούται αφού η παροχή ασύλου στην αρχαιότητα αποτελεί μέρος μιας παράδοσης η οποία μάλιστα προστατεύεται και από τους Θεούς.

 

Τα ερωτήματα

  1. Υπάρχει ανάγκη για  «σύγχρονα άσυλα»;
  2. Τι ανάγκες θα προσπαθούσε να καλύψει ένα τέτοιο άσυλο;
  3. Ποιοι είναι αυτοί που το δικαιούνται;
  4. Πως δημιουργούνται ομάδες που έχουν ανάγκη από άσυλο; Ποιος είναι ο ρόλος του πολέμου; Με ποιον τρόπο ένας «πολιτισμένος λαός» υποδέχεται στη χώρα του τους πρόσφυγες.
  5. Μπορούμε να σκεφτούμε «ένα τυπικό» που θα ταίριαζε σ΄ένα σύγχρονο άσυλο;
  6. Κι αν είχαμε τη δυνατότητα να φτιάξουμε ένα χώρο που θα λειτουργούσε ως πρότυπο ασύλου τι χώρους θα είχε και τι υπηρεσίες θα παρείχε σε αυτούς που θα έβρισκαν εκεί καταφύγιο ή θα ζητούσαν βοήθεια;

 

Ένα δείγμα της δουλειάς των μαθητών του Γ2

 

Στις μέρες μας υπάρχει μεγάλη ανάγκη ασύλου από πολλές απόψεις. Για παράδειγμα, μετά το πραξικόπημα στην Τουρκία, τούρκοι αξιωματικοί που κατηγορήθηκαν για συμμετοχή σε αυτό ζήτησαν άσυλο από το ελληνικό κράτος. Ένα άλλο τρανταχτό παράδειγμα που το ζούμε εμείς οι Έλληνες καθημερινά και συγκλονίζει σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τα προσφυγικά κύματα που εισέρχονται καθημερινά στη χώρα μας και ζητούν τη βοήθεια μας.

Οι ανάγκες των ανθρώπων αυτών που προσπαθούν να καλύψουν τα άσυλα είναι η προστασία από κινδύνους, η σίτιση, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η στέγαση τους. Τη βοήθεια αυτή δικαιούνται όσοι βρίσκονται σε κατάσταση προσφυγιάς, αφού αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους επειδή απειλείται η ζωή τους λόγω πολιτικών προβλημάτων και λόγω των ένοπλων συγκρούσεων.

Ο πόλεμος δημιουργεί αναστάτωση, ανασφάλεια και προκαλεί φόβο και πόνο. Ένας πολιτισμένος λαός δείχνει έμπρακτα την αγάπη του και τη συμπόνοια του προς τους ανθρώπους αυτούς που την έχουν ανάγκη, προσφέροντας υλική και ηθική στήριξη. Ένα τυπικό που θα ταίριαζε σε ένα σύγχρονο άσυλο είναι η συγκέντρωση των προσφύγων σε κατάλληλους χώρους και η παροχή κάθε δυνατής βοήθειας για την ανακούφιση τους. Στην προσπάθεια αυτή θα μπορούσαν να συμβάλουν φορείς και οργανισμοί, όπως η εκκλησία που προσφέρει βοήθεια σε όποιον τη χρειάζεται.

Αν μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα δέχονταν βοήθεια αυτοί που τη χρειάζονται, ο χώρος αυτός θα κάλυπτε τις ανάγκες της σίτισης, της στέγασης και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Καλό θα ήταν οι χώροι αυτοί να βρίσκονται κοντά στις πόλεις ώστε αυτοί οι άνθρωποι να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία.

 

 

Οι μαθητές του Γ2 διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο του Ι. Ζουργού "Αηδονόπιτα" και κατέγραψαν τη στιγμή της εξόδου σαν να έζησαν οι ίδιοι τα γεγονότα. exodos

Ξημερώνει η 10η Απριλίου 1826… Όλα στην πόλη είναι έρημα, βουβά, όλοι ετοιμάζονται…Ετοιμάζονται να ξημερώσει μια καινούρια μέρα, μια μέρα λευτεριάς. Έτοιμοι είμαστε κι εμείς, αφού πήραμε τις κατάλληλες προμήθειες και συμβουλές και αφού δεθήκαμε από την μέση για να μη χαθούμε, κατευθυνθήκαμε στην κεντρική πλατεία. Εκεί μας είπαν πως πρέπει να δώσουμε αφιόνι στα μωρά για να μη κάνουν φασαρία. Έφτασε η μεγάλη στιγμή…Η διοίκηση να σηκωθούμε και χωρίς λαλιά να πάμε στην πύλη από την οποία θα γινόταν η έξοδος, όταν δινόταν το σύνθημα. Το σύνθημα δόθηκε, η πύλη άνοιξε και όλος ο κόσμος άρχισε να περπατάει βουβός. Δεν είχαμε φτάσει στα μισά της γέφυρας, όταν άρχισαν να πέφτουν τα πρώτα βόλια. Οι πυροβολισμοί έπεφταν χωρίς σταματημό, φωτιές φαίνονταν αναμμένες μπροστά και ο ένας προσπαθούσε να ενθαρρύνει τον άλλον. Στον δρόμο βλέπαμε σωρούς νεκρών, κάποιοι φώναξαν: «Μη σταματάτε….Όλοι μαζί ενωθείτε και προχωράτε. Μόνο έτσι μπορούμε..». Είχαμε μείνει πια λίγοι, πολλοί είχαν χαθεί στον δρόμο….Για μια στιγμή έγινε παύση, ακούγονταν μόνο τα ουρλιαχτά. Συνεχίσαμε να προχωράμε μέχρι που μπροστά μας αντικρίσαμε τον τούρκικο στρατό, πεζικό και ιππικό. Πανικοβλημένοι, τρέχαμε από δω και από κει να βρούμε ΄να σημείο να καλυφθούμε. Κάποιοι πολέμησαν μέχρι τελικής πτώσης και πέθαναν ηρωικά. Εγώ με την κόρη μου τρέξαμε και ανεβήκαμε σε ένα άλογο του οποίου ο καβαλάρης είχε σκοτωθεί. Αρχίσαμε να ιππεύουμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε, προσπαθώντας να αποφύγουμε τα βόλια αλλά και να βρούμε έξοδο διαφυγής. Πίσω μας ακούγονταν ακόμα ουρλιαχτά και η πόλη φλεγόταν. Το Μεσολόγγι φλεγόταν, το Μεσολόγγι δεν υπήρχε πια, ελάχιστοι επέζησαν και πολλοί αιχμαλωτίστηκαν. Εγώ και η κόρη μου θα ζήσουμε να θυμόμαστε όλους αυτούς που έπεσαν στο όνομα της ελευθερίας. Θα θυμόμαστε το Μεσολόγγι σαν μια πόλη που κάηκε από τους εχθρούς αλλά δεν παραδόθηκε σε αυτούς.

Ι.Κ.________________________________________________________________________________

Διαβάστε περισσότερα: Ήμουν κι εγώ στο Μεσολόγγι

Οι μαθητές της Γ1, Γ2 και Γ3  του 6ου Γυμνασίου Καβάλας ξαναγράφουν με τον δικό τους τρόπο τον διάλογο της γερόντισσας με τον Μενέλαο στην Ελένη του Ευριπίδη.437

 

Διάλογος Μενέλαου-Γερόντισσας

Γερ. Πάλι αυτός ο βλάκας ο Θεοκλύμενος ξέχασε τα κλειδιά του; Τώρα βρήκε να έρθει; (Ανοίγει την πόρτα και βλέπει τον Μενέλαο..)

Μεν. Πώς μιλάς έτσι σε έναν βασιλιά; Έτσι υποδέχεστε τους ξένους εδώ;

Γερ. Σιγά ρε κακομοίρη, μην είσαι συ βασιλιάς! Χαλάρωσε λίγο!

Μεν. Είσαι τυχερή που δεν είναι οι άνδρες μου εδώ, αλλιώς στα πόδια μου θα σερνόσουν.

Γερ. Έχετε δίκαιο. Συγχωρέστε με για την αυθάδεια μου(ειρωνικά).

Μεν. Τέλος πάντων….Απάντησε μου. Πού βρίσκομαι;

Γερ. Επειδή είσαι λίγο ό,τι να ναι, θα σου απαντήσω και θα φύγεις, πριν έρθει ο άλλος ο χαλβάς.

Μεν. Γιατί, τι θα γίνει;

Γερ. Άσε μωρέ τώρα, πού να σου εξηγήσω! Θα με πρήξει γιατί άνοιξες και διάφορα τέτοια. Έχε χάρη το μέσο που έχω εδώ μέσα, αλλιώς θα ήμουν στους δρόμους.

Μεν. Θα μου πεις που βρίσκομαι; (κάπως θυμωμένα).

Γερ. Στην Αίγυπτο είσαι, στο παλάτι του Θεοκλύμενου. (και του κλείνει την πόρτα)

 

Μ.Κ.

 

Διαβάστε περισσότερα: Οι μαθητές παρωδούν τον διάλογο Μενέλαου-γερόντισσας

 

Οι μαθητές του Β5 διάβασαν ποιήματα με θέμα την Ελλάδα και ζωγράφισαν εικόνες των ποιημάτων.

Διαβάστε περισσότερα: Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής

Οι μαθητές της Α τάξης, σε ομαδική εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, βρήκαν φράσεις από την Αγία Γραφή που χρησιμοποιούμε στον καθημερινό μας λόγο και στη συνέχεια ζωγράφισαν έργα εμπνευσμένα από τις φράσεις αυτές και τα εξέθεσαν στον χώρο του σχολείου.

20161024 110736

 

 

20161024 111057

Οι μαθητές του Β5 δημιούργησαν πολυτροπικά κείμενα για την πόλη και τη χώρα τους στο πλαίσιο της ενότητας 1 της Νεοελληνικής Γλώσσας Β Γυμνασίου.

Made with Padlet

Οι μαθητές του Β5 οπτικοποίησαν το ποίημα "Πίνοντας ήλιο κορινθιακό" του Ο.Ελύτη ζωγραφίζοντας εικόνες του ποιήματος.

Δείτε το βίντεο.

Αναζήτηση

Σήμερα είναι

 

Erasmus project

 

http://6gym-kaval.kav.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/evropaika-programmata/erasmus-project

Ο καιρός

Εορτολόγιο

Ημερολόγιο

Μας επισκέπτονται

034039
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
20
57
316
33264
1594
1450
34039

Your IP: 10.2.33.21
Server Time: 2017-09-22 00:08:43

Σαν σήμερα

Βρείτε μας στο facebook

2017 Copyright 6ο Γυμνάσιο Καβάλας Rights Reserved